خدمات
شبکه های اجتماعی
تصویر عنوان

حمل و نقل دریایی اضافه

درباره این پروژه

شرکت کشتیرانی ابتکار ترابر پارسا با همکاری کادر حرفه ای و مجرب بدینوسیله آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره رایگان در زمینه حمل و نقل بین المللی و خدمات حمل بار دریایی بصورت خرده بار و گروپاژ- حمل دریایی توسط کانتینرهای معمولی ، کانتینرهای یخچالی و نیز کشتی های فله از بندر عباس و سایر بنادر فعال کشور به تمامی بنادر در حوزه خلیج فارس، اروپا، آفریقا، خاور دور، کانادا، آمریکا و استرالیا و بالعکس را اعلام نموده و با دارا بودن نمایندگی رسمی در بندرعباس و ارتباط با شبکه های حمل و نقل بین المللی امکان ارائه خدمات به مشتریان در تمامی بنادر بین المللی در پنج قاره جهان در زمینه انجام تمامی امور حمل و نقل دریایی و صادرات و واردات کالاهای تجاری را فراهم نموده است.

کارشناسان این شرکت آماده دریافت هرگونه استعلام و ارائه ارزانتزین قیمتهای کرایه حمل با مناسب ترین سرویس های دریایی بصورت کانتینری و فله می باشند .

از دیگر خدمات این شرکت در زمینه خدمات دریایی ارائه سرویس های لجستیکی و خدمات جانبی حمل و نقل بین المللی از قبیل انبارداری ، بسته بندی ، بارگیری و چیدمان بار ، انجام تشریفات گمرکی ، ترانزیت داخلی و بخصوص ارائه خدمات تخصصی در زمینه حمل و نقل لوازم منزل و مبلمان به کشور های مهاجر پذیر از قبیل کانادا – استرالیا – آمریکا – اروپا و غیره می باشد.
لطفا” جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه فریت بار و حمل و ارسال دریایی بار از ایران به آمریکا (لس آنجلس، سانفرانسیسکو ، نیویورک، واشنگتون، هیوستون و…)، کانادا (تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری، ادمونتون)، اروپا ( آلمان، بلژیک ، هلند ، فرانسه ،ایتالیا ، سوییس ، نروژ ، فنلاند، سوئد و…)، استرالیا (سیدنی، ملبورن، آدلاید، پرت، بریزبن)، آفریقا ( فریقای جنوبی ، نیجریه ، کنیا و … ) خاور دور و تمامی بنادر هند و چین  با شماره های ۸۸۵۵۲۳۰۱، ۸۸۵۵۷۵۸۶ و ۰۹۱۲۳۴۳۱۶۲۷ و یا شماره پنج رقمی ۴۵۵۱۳ تماس بگیرید و برای سایر راه‌های ارتباطی اینجا کلیک نمایید.

کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات در زمینه حمل دریایی می باشند .

در ذیل گزیده ای از مراحل حمل لوازم منزل و مبلمان بصورت دریایی خدمت شما مشتری گرامی ارائه می گردد.

مراحل حمل و نقل دریایی جهت حمل کالا و ارسال لوازم منزل و مبلمان، با کانتینر توسط کشتی های باربری در مسیرهای دریایی به آمریکا، کانادا، استرالیا، اروپا و آسیا به شرح زیر می باشد:

در ابتدا باید بدانیم که آیا حمل لوازم به خارج از کشور مقرون به صرفه هست یا خیر؟

با توجه به تجربیات ۲۰ ساله این شرکت در زمینه حمل و جابجایی لوازم منزل و مبلمان به خارج از کشور باید عرض کنیم که پاسخ به این سوال در اکثر موارد مثبت می باشد، بخصوص در مواردی که به تازگی مهاجرت صورت گرفته و تمامی لوازم و تجهیزات منزل شما نو وقابل استفاده می باشد. در درجه اول فروش لوازم منزل از قبیل مبلمان و یا لوازم برقی هرچند که به تازگی هم خریداری شده باشد به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست چون در بهترین شرایط حدود ۳۰ درصد قیمت واقعی اقلام به صورت ریالی قابل دریافت بوده و بسیاری از لوازم به سختی به فروش می رود و نهایتا ممکن است مجبور به بخشیدن لوازم خود به اقوام و دوستان شوید. در صورتی هم که بتوانید مقداری از لوازم را تبدیل به ریال کنید مرحله بعدی تبدیل آن به واحد پول کشور مقصد می باشد که برای مثال اگر به کانادا و یا استرالیا مهاجرت کرده باشید اختلاف نرخ ارز کشور مبدا و مقصد موجب می شود که مبلغ ناچیزی جهت خرید لوازم در مقصد در اختیار داشته باشید.

در درجه دوم، حتی اگر لوازم شما کهنه و قدیمی بوده و تمایل به خرید لوازم نو داشته باشید نیز به دلیل پرداخت هزینه های گرانتر در مقصد با واحد پول خارجی مشاهده شده که بسیاری از مشتری های این شرکت که سال های قبل به خارج از کشور مهاجرت نمودن پس از طی کردن مراحل اقامت موفق به دریافت اقامت دائم شده اند برای خرید لوازم به ایران مراجعت نموده و با هزینه ای ارزانتر و متناسب با سلیقه اقدام به خرید مبلمان و لوازم منزل نموده و ضمن پرداخت هزینه های حمل و ترخیص کالا حداقل حدود ۳۰ درصد در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشند و در آخر اینکه عموما تهیه و خریداری علاوه بر هزینه نیاز به صرف زمان زیادی داردو تهیه بسیاری از لوازم که متناسب با فرهنگ و آداب کشور ما باشد یا در خارج از کشور امکان پذیر نبوده و یا مستلزم صرف هزینه و وقت زیادی می باشد.

چه بارهایی را میتوان از طریق دریایی حمل کرد؟

حمل و نقل لوازم منزل و مبلمان از طریق دریایی عموما توسط کانتینر های ۲۰ فوت و ۴۰ فوت صورت می گیرد. کانتینرهای ۲۰ فوت با ابعاد طول ۶ متر ، عرض ۲ متر و ۳۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲ متر و ۳۰ سانتیمتر به حجم تقریبی ۳۰ مترمکعب کوچکترین کانتینر موجود در مسیرهای بین المللی است.

 لازم به ذکر است سرویس های حمل خرده  بار دریایی  بصورت کانتینر های اشتراکی که به آن سرویس های گروپاژ یا LCL نیز گفته می شود در مسیر خروجی از ایران به کشورکانادا برای اولین بار توسط شرکت ابتکار ترابر پارسا انجام می پذیرد . و این شرکت اماده ارائه سرویس های منظم جهت حمل بارهای دریایی از تهران به بنادر تورنتو – مونترال – ونکوور بصورت گروپاژ دریایی می باشد . توج داشته باشید که حمل خرده بار دریایی در حال حاضربه سایر کشورها بنا به دلایلی که در ذیل به آن اشاره می گردد امکان پذیر نیست. لذا لوازم و بارهایی که نسبتا حجیم بوده و حمل هوایی آن به دلیل حجم زیاد بسیار گران بوده و یا در مسیرهای زمینی قابل  حمل نمی باشند به ناچار از طریق دریایی توسط کانتینرهای دربست و بصورت اختصاصی حمل می گردد. همچنین در صورتیکه خارج از روال اجرایی شرکت کشتیرانی ابتکار ترابر پارسا ، طبق توافق ما بین چند صاحب کالا به صورت تجمیعی و یا گروپاژ حمل بار دریایی صورت پذیرد فرستنده و گیرنده بار باید تنها یک نفر باشد و پس از ترخیص بار هر یک از صاحبان کالا می توانند بار خود را دریافت نمایند و حمل بار به این صورت تنها در صورتی که صاحبان کالا از قبل از آشنایی داشته و یا نسبت فامیلی دارند امکان پذیر می باشد و مسئولیت هرگونه سو استفاده احتمالی به عهده صاحبان کالا می باشد. با توجه به توضیحات فوق باید در نظر بگیرید که در بسیاری از موارد حمل و نقل بار از طریق کشتی و کانتینر بسیار مقرون به صرفه تر از سایر راه های حمل می باشد.

در صورتیکه حمل دریایی با کانتینر مورد نظر شما باشد بهتر است تمامی لوازم خود را توسط یکدستگاه کانتینر ۲۰ فوت و یا ۴۰ فوت بصورت دربست و یا انفرادی حمل نمایند. بدین معنی که علاوه بر مبلمان، سرویس خواب، بوفه و… می توانید سایر لوازم ضروری که شاید در نگاه اول زیاد مهم و ضروری به نظر نمیرسد ولی نهیه آن در مقصد مستلزم پرداخت هزینه زیاد می باشد را نیز در کانتینر خود بارگیری نماید.

تذکر: لطفا از پذیرش بار از افرادی که مورد اعتماد و تائید کامل شما نیستند اکیدا خودداری نمایید.

نکات مهم:

  • حمل خرده بار دریایی و نیز بارهای کوچک تجاری و لوازم شخصی از طریق دریایی در حال حاضر توسط این شرکت فقط به شهرهای تورنتو – مونترال و ونکوور کانادا امکان پذیر بوده و در آینده ای نزدیک یرای کشور استرالیا نیز سرویس خرده بار دریایی دایر خواهد گردید. در اکثر موارد حمل دریایی به صورت کانتینر دربست و حداقل حجم یک کانتینر ۲۰ فوت تا حجم ۳۰ متر مکعب صورت می گیرد.
  • داشتن اقامت موقت و یا دائم برای گیرنده بار در مقصد الزامی می باشد. در مورد کشور کانادا اعلام قبلی به گمرک و تکمیل فرم B4E الزامی می باشد.
  • فرستنده و گیرنده بار در بارنامه های دریایی یک نفر می باشد
  • حضور فرستنده هنگام فرستادن بار در ایران الزامی نبوده ولی به هنگام رسیدن بار در مقصد گیرنده کالا می بایست شخصا در مقصد حضور داشته باشد.
  • در صورتیکه چند نفر از اقوام و یا دوستان اقدام به حمل بار توسط کانتینر به صورت اشتراکی و یا خرده بار نمایند، تنها نام  یک نفر به عنوان صاحب کالا در بارنامه در قسمت فرستنده و گیرنده ذکر می گردد و مسئولیت کالا به عهده ایشان می باشد.

برای شروع حمل دریایی چه اقداماتی می بایست صورت گیرد؟

در ابتدا با تماس با شماره های دفتر می توانید نسبت به درخواست بازدید رایگان  و  رزرو کارشناس جهت رویت بار و تخمین وزن و حجم بار اقدام و پس از دریافت نرخ کتبی و عقد قرارداد، بسته بندی، حمل و سایر مراحل ارسال بار تا بندر مقصد توسط عوامل این شرکت انجام خواهد شد.

بازدید، کارشناسی و مشاوره رایگان در مورد بسته بندی و تخمین سایز کانتینر مورد نیاز جهت ارسال بار با کشتی

کارشناسان این شرکت در تمامی ایام هفته ، با تعیین وقت قبلی به منزل و یا انبار صاحب کالا مراجعه نموده و ضمن تهیه لیست اولیه و اندازه گیری وسایل جهت ساخت جعبه های چوبی نسبت به تخمین وزن و حجم تقریبی محموله اقدام نموده و پس از بررسی جهت تعیین نوع و  کیفیت مورد نیاز بسته بندی ، طریقه حمل ، سایز کانتینر ، نحوه بارگیری و … مشاوره تخصصی به صاحب کالا ارائه می گردد.

توجه – در صورتیکه صاحب کالا محلی برای نگهداری و یا بسته بندی مبلمان و یا وسایل نداشته و یا مبلمان و وسایل نو خریداری نموده میتواند از انبارهای کانتینری این شرکت برای جمع آوری ، نگهداری و بسته بندی کالای خود استفاده نماید.

ارائه اعلام نرخ کتبی و شرح هزینه های مربوطه و عقد قرارداد پس از تایید نرخ توسط صاحب کالا

پس از بررسی های لازم و در نظر گرفتن شرایط و امکانات موجود ، ارزانترین نرخ ممکن همراه با جزئیات کامل طی نامه اعلام نرخ بصورت کتبی برای صاحب کالا و یا نماینده او ارسال می گردد. در صورت تایید نهایی نمونه قرارداد طبق توافق تنظیم و به امضای طرفین خواهد رسید. تمامی شرایط و نحوه انجام کار و نیز مسئولیت های طرفین قرارداد در متن قرارداد ذکر می گردد.

انجام امور بسته بندی با کیفیت استاندارد در محل و تهیه لیست بسته بندی

طبق هماهنگی های انجام شده با کارفرما و با تعیین وقت قبلی نسب به تهیه و ارسال لوازم و تجهیزات بسته بندی از قبیل کارتن ، فوم بسته بندی ، نایلون حبابدار ، چسب ، گونی ، جعبه چوبی ، پالت و سایر لوازم مورد نیاز اقدام نموده و تیم بسته بندی جهت انجام کار در محل حاضر می گردد. تمامی لوازم طبق توافق قبلی و با کیفیت استاندارد بسته بندی و شماره گذاری شده و لیست بسته بندی و یا Packing List اولیه در محل نوشته شده و فاکتور و یا Invoice نیز در صورت نیاز متناسب با ارزش کالا تهیه می گردد.

بارگیری بار به کانتینر و ارسال آن به گمرک غرب تهران و یا سایر گمرکات کشور 

برای بارگیری بار به کانتینر دو سایز کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت موجود می باشد. برای بارگیری کانتینر های ۲۰ فوت در محدوده داخل شهر تهران، این شرکت با استفاده از کامیونت های مخصوص خود ؛ امکان بارگیری بار در طول روز در محدوده حریم شهر را فراهم آورده است. بطوری که کانتینر ۲۰ فوتی که قرار است بار شما را حمل نماید به درب منزل شما منتقل و پس از بارگیری و چیدمان بار به گمرک ارسال می نماید .

در مورد کانتینر های ۴۰ فوتی با توجه به محدودیت های ترافیکی در سطح شهر امکان تردد در طول روز ممکن نیست و وسایل مورد نظر توسط چند دستگاه خاور کوچک شهری به انبار کانتینری این شرکت منتقل و در آنجا به کانتینر اصلی بارگیری می گردد. و نهایتا کانتینرهای بارگیری شده جهت انجام امور گمرکی به گمرک غرب تهران ارسال و پس از پلمپ به بندرعباس حمل می گردد.

انجام تشریفات گمرکی، بازرسی توسط سگ مواد یاب و پلمپ کانتینر در گمرک غرب تهران

نمایندگان گمرکی این شرکت در گمرک تهران آماده ارائه سریع ترین و منظم ترین سرویس جهت انجام تشریفات گمرکی می باشند. تمامی مراحل کدینگ ، پرکردن اظهارنامه ، ارزیابی ، بازرسی و در صورت نیاز ارائه کارت بازرگانی و تهیه اسناد لازم توسط کارشناسان این شرکت انجام و پس از انجام بازرسی توسط سگ مواد یاب و کنترل های نهایی کانتینر پلمپ شده و به بندر عباس ارسال می گردد. در مورد ارسال لوازم شخصی و مبلمان در برخی موارد حضور صاحب کالا با همراه داشتن اصل پاسپورت ، کارت ملی و کپی ویزا یا مجوز اقامت در کشور خارجی الزامی می باشد .

جهت ارسال کالاهای بازرگانی در حجم وسیع مانند فرش دست بافت و ماشینی ، صنایع دستی ، انواع سرامیک، سنگ و مصالح ساختمانی ، مواد غذایی و … ارائه کارت بازرگانی الزامی بوده و این شرکت آماده ارائه تمامی خدمات مورد نظر جهت صادرات کالاهای تجاری شما به اقصی نقاط دنیا می باشد.

اسناد و مدارک صادراتی از قبیل گواهی بهداشت ، گواهی مبداء ، گواهی سمپاشی ، گواهی استاندارد و سایر مدارک مورد نیاز توسط کارشناسان گمرکی این شرکت اخذ و در اختیار صاحب کالا قرار خواهد گرفت .

حمل داخلی کانتینر به گمرک بندر عباس 

پس از پلمپ کانتینر و صدور پروانه خروج ، رانندگان این شرکت در اسرع وقت به سمت بندر عباس حرکت نموده  و کانتینر پلمپ شده جهت انجام تشریفات نهایی و خروج از مرز خروجی بندر عباس به نماینده این شرکت در بندر عباس تحویل و تمامی مراحل مربوطه توسط نماینده این شرکت در بندرعباس انجام می گردد.

انجام امور سمپاشی کانتینر و صدور گواهینامه های معتبر بین المللی

در بسیاری از موارد  صادراتی با توجه به ماهیت کالا و یا نوع بسته بندی و لوازمی که برای بسته بندی استفاده شده و نیز با در نظر گرفتن قوانین کنترلی در کشور مقصد ؛ نیاز به سمپاشی بار ، سمپاشی کانتینر ، سمپاشی پالت و جعبه های چوبی و صدور گواهینامه معتبر Certificate of fumigation می باشد. لازم به ذکر است عدم سمپاشی ، مهر نزدن جعبه ها و یا نداشتن گواهی معتبر که مورد تایید سازمان دفع آفات و نباتات جهاد کشاورزی باشد ممکن است موجب برگشت خوردن بار و تحمیل هزینه های هنگفت به صاحب کالا گردد.

تمامی مراحل مورد نیاز فوق ، توسط شرکتهای سمپاشی و دفع آفات نباتی معتبر که طرف قرارداد این شرکت هستند با دقت و با رعایت استانداردهای بین المللی انجام و گواهی معتبر جهت ارائه در گمرک مقصد به صاحب کالا تحویل می گردد.

در کشورهای آمریکا ، کانادا ، استرالیا ، عمان و بسیاری از کشور های اروپایی داشتن گواهی سمپاشی جزء مدارک اصلی برای ترخیص کالا می باشد.

تحویل کانتینر به کشتیرانی 

پس از انجام تمامی مراحل فوق و دریافت مجوزهای لازم جهت خروج کانتینر از مرز ، و چک کردن نهایی اسناد و مدارک کانتینر و پروانه های گمرکی ؛ کانتینر در محوطه های مخصوص ( container yard ) که امور بارگیری بار به کشتی از آنجا صورت می گیرد تخلیه و اسناد نهایی به همراه دستور حمل یا Shipping Order به دفتر کشتیرانی تحویل می گردد.

صدور بیمه نامه معتبر بین المللی

برای بیمه کردن کالاهای صادراتی با توجه به نوع و ارزش کالا بیمه های مختلف با شرایط و پوشش های مختلف در دسترس می باشد . کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره و ارائه خدمات مورد نیاز بوده و بیمه نامه معتبر با توافق صاحب کالا از شرکت های بیمه ایرانی قابل خریداری می باشد. لازم بذکر است نداشتن بیمه معتبر ممکن است موجب تحمیل هزینه های هنگفت و جبران ناپذیر به صاحب کالا گردد و نکته بسیار مهم اینکه مسئولیت پرداخت خسارت و سایر مسئولیت های قانونی به عهده شرکت بیمه گر و صاحب کالا بوده و این شرکت هیچگونه تعهد و یا مسئولیتی در قبال بیمه کالا نخواهد داشت .

صدور بارنامه دریایی و تکمیل مدارک مورد نیاز

پس از ارایه دستور حمل به شرکت کشتیرانی و بارگیری بار به کشتی ، پیش نویس یا Draft بارنامه تنظیم و جهت تایید نهایی برای صاحب کالا ارسال می گردد. در بارنامه مشخصات کامل فرستنده یا Shipper  ، گیرنده یا Consignee ، بندر مبدا یا Port of loading ، بندر مقصد یا  Port of discharge ، نوع کالا ، تعداد بسته ها ، وزن خالص ، ورن ناخالص ، کد کالا و سایر مشخصات مورد نیاز قابل مشاهده می باشد .

پیش نویس بارنامه می بایست قبل از حرکت کشتی بصورت کتبی مورد تایید صاحب کالا قرار گیرد و هرگونه تغییر پس از حرکت کشتی مستلزم پرداخت هرینه مضاعف خواهد بود.

برای ترخیص و تحویل بار در بندر مقصد داشتن نسخه اصل بارنامه و یا نامه تحویل اینترنتی (  TELEX RELEASE ) الزامی می باشد. سایر مدارک مورد نیاز از قبیل PACKING LIST , INVOICE . CERTIFICATE OF ORIGIN, FUMIGATION CERTIFICATE  و … توسط کارشناسان شرکت تهیه و در اختیار صاحب کالاقرار می گیرد.

پیگیری آنلاین کانتینر و کشتی

برای پیگیری آنلاین کانتینر های خود و آگاهی از موقعیت فعلی و یا زمان تقریبی رسیدن کشتی به بندر مقصد میتوانید با مراجعه به قسمت پیگیری بار در همین سایت و انتخاب نوع حمل و خط کشتیرانی با وارد نمودن شماره کانتینر و یا شماره بارنامه محموله خود را پیگیری نمایید .

کارشناسان این شرکت آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی لازم جهت پیگیری بار شما خواهند بود .

تمامی مراحل فوق با هماهنگی کارشناسان شرکت کشتیرانی ابتکار ترابر پارسا و با ارائه نرخ های ویژه در مسیرهای مختلف از ایران به( آمریکا (لس آنجلس، سانفرانسیسکو ، نیویورک، واشنگتون)، کانادا (تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری، ادمونتون)، اروپا ( آلمان، بلژیک ، هلند ، فرانسه ،ایتالیا ، سوییس ، نروژ ، فنلاند  ، سوئد و…)، استرالیا (سیدنی، ملبورن، آدلاید، پرت، بریزبن)، آفریقا ( فریقای جنوبی ، نیجریه ، کنیا و … ) خاور دور و تمامی بنادر هند و چین  با شماره های ۸۸۵۵۲۳۰۱، ۸۸۵۵۷۵۸۶ و ۰۹۱۲۳۴۳۱۶۲۷ و یا شماره پنج رقمی ۴۵۵۱۳ تماس بگیرید و برای سایر راه‌های ارتباطی اینجا کلیک نمایید.

توضیحات تکمیلی:

شرکت کشتیرانی ابتکار ترابر پارسا با نام اختصاری  ETP CARGO SHIPPING AGENCY   مفتخر است با بکارگیری دانش روز در زمینه حمل و نقل دریایی در آبهای بین المللی خدمات حمل دریایی به شرح زیر را فراهم آورد:

  • سرویس کانتینرهای معمولی Dry Cargo ISO Containers- انواع کانتینر های معمولی در سایز های ۲۰ و ۴۰ فوت برای بارگیری و حمل کالاهای عادی از مبدا بارگیری تهران و  حمل از طریق بندر عباس به تمامی نقاط دنیا
  • ارائه سرویس حمل خرده بار دریایی به تورنتو – مونترال و ونکوور کانادا برای تمامی کالاهای تجاری و لوازم شخصی و لوازم منزل
  • سرویس کانتینر های یخچالی Refrigerated (Reefer) ISO Containers   – جهت حمل محمولات فاسد شدنی و مواد غذایی از بندر عباس به تمام نقاط دنیا بصورت مستقیم و یا از طریق کشورهای واسطه
  • سرویس کلنتینر های ویژه – حمل کالاهای ترافیکی و کالاهای سنگین توسط انواع کانتینر های FLAT RACK , OPEN TOP , TANK CONTAINER که برای حمل کالاهایی ویزه با شرایط بارگیری و نگهداری خاص تعبیه شده است صورت می پذیرد.
  • حمل دریایی بصورت فله Break-bulk-cargo-ship  – توسط  انواع کشتی های ۲۰۰۰ تنی ، ۵۰۰۰ تنی ، ۳۰۰۰۰ تنی و ۵۰۰۰۰ تنی در مسیر های حوزه خلیج فارس و دریای عمان و سایر بنادر اروپا ، آفریقا و خاوردور جهت حمل محمولات معدنی بصورت فله و یا در بسته بندی های جامبو بگ و… صورت می گیرد . جهت دریافت اطلاعات با مشاورین شرکت تماس حاصل بفرمایید.

حمل ونقل دریایی از تمامی بنادر جنوبی کشور شامل بندر عباس، بندر بوشهر، بندر خرمشهر، بندر امام خمینی، بندر چابهار و… صورت می‌گیرد که با توجه به وجود امکانات بیشتر در زمینه سرویس های کانتینری و عملیات تخلیه و بارگیری در بندرعباس و بندر بوشهر بیشتر محمولات کانتینری از این دو بندر ذکر شده حمل می‌گردد.
حمل و نقل دریای لوازم منزل و کالاهای تجاری عمدتا” توسط دو نوع کانتینر با سایزهای ۲۰ فوت و ۴۰ فوت صورت می گیرد که حجم کانتینر ۲۰ فوت حدود ۳۰ متر مکعب و حجم کانتینر ۴۰ فوت حدود ۶۰ متر مکعب می باشد و حداکثر ظرفیت وزنی برای کانتینرهای معمولی ۲۰ فوت DC یا Dry Container  تا ۲۰ تن ، کانتبنر های ۲۰ فوت  HD یا Heavy Duty تا ۲۴ تن  می باشد.

ابعاد و حجم کانتینر
طول کانتینر ۲۰ فوت ۶ متر و عرض و ارتفاع تقریبی آن ۲ متر و ۳۰ سانتیمتر می باشد. در شرایط عادی با توجه به محدودیت های وزنی در جاده های ایران ظرفیت بارگیری  کانتینر ۲۰ فوت حدود ۲۰ تن می باشد و در صورتی که بار در بندرعباس به کانتینر بارگیری گردد با توجه به نوع کانتینر تا ۲۴ تن از نظر وزنی قابل بارگیری می باشد.

طول کانتینر ۴۰ فوت ۱۲ متر و عرض و ارتفاع تقریبی آن ۲ متر و ۳۰ سانتیمتر می باشد و کانتینر های ۴۰ فوت HIGH CUBE تا ارتفاع ۲ متر و ۶۰ سانتیمتر قابل بارگیری می باشند و تا حجم ۶۷ متر مکعب حداکثر حجم این کانتینرها می باشد. از نظر وزنی حداکثر ظرفیت بارگیری کانتینرهای ۴۰ فوت در بندرعباس ۲۵ تن می باشد.

در مواردی که به دلیل وزن و یا حجم زیاد محموله امکان بارگیری بار به کانتینر های معمولی امکان پذیر نباشد می توان از کانتینر های OPEN TOP که از بالا قابل بارگیری می باشند و یا از کانتینر های FLAT RACK در سایزهای مختلف استفاده نمود.

تمامی مراحل فوق با هماهنگی کارشناسان مربوطه و با ارائه نرخ های ویژه در مسیرهای مختلف صورت از ایران به تمامی نقاط دنبا و بالعکس صورت می گیرد.
لطفا” جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل حمل بار با کشتی و فریت بار دریایی یا نرخ و هزینه حمل بار با کشتی و فریت بار دریایی، با شماره های ۸۸۵۵۲۳۰۱، ۸۸۵۵۷۵۸۶ و ۰۹۱۲۳۴۳۱۶۲۷ و یا شماره پنج رقمی ۴۵۵۱۳ تماس بگیرید و برای سایر راه‌های ارتباطی اینجا کلیک نمایید.

هموطنان عزیز مقیم ایران میتوانند همواره از طریق شماره های تماس مندرج در وب سایت با ما در ارتباط باشند. همچنین مشتریان عزیز مقیم خارج از کشور میتوانند از طریق WhatsApp اقدام به استعلام قیمت حمل دریایی و نرخ حمل بار با کشتی نمایند.

پرسش و پاسخ: برای پاسخ به سوالات خود میتوانید از طریق شماره های زیر با ما تماس بگیرید یا همین‌جا کامنت بگذارید.
ابتکار ترابر پارسا با کمال میل پاسخگوی شماست.
مشاوره تلفنی و ارسال بدون هزینه کارشناس

شماره پنج رقمی: ۴۵۵۱۳
۸۸۵۵۲۳۰۱ , ۸۸۵۵۷۵۸۶

شماره موبایل و Whats App
۰۹۱۲۳۴۳۱۶۲۷

تمامی مراحل حمل دریای با هماهنگی کارشناسان ما و با ارائه نرخ های رقابتی در مسیرهای مختلف دریایی به آمریکا، کانادا، استرالیا، اروپا و آسیا صورت میپذیرد .

اصطلاحات رایج در حمل دریایی
با توجه به اینکه شما چه شیوه ای را برای حمل دریایی انتخاب میکنید اصطلاحات متفاوتی در این خصوص استفاده میشود. بهتر است حالا که قصد ارسال بار با کشتی را دارید کمی بیشتر با این اصطلاحات آشنا شوید.
حمل دریایی با کانتنیر دربست (Full Container Load)که به اختصار FCL گفته می شود

حمل دریایی با کانتنیر به صورت خرده بار (Less  Container Load)که به اختصار LCL گفته می شود

حمل اشتراکی یا گروپاژ در شرایطی است که میزان بار شما از حجم یک کانتینر کمتر است. در این صورت حمل بار دریایی به صورت اشتراکی و گروپاژ تا مقصد و بندرگاه مشخص صورت میگیرد. گروپاژ دریایی شیوه ای به صرفه برای حمل بار دریایی در شرایطی است که اجاره کامل یک کانتینر برای فرستنده صرف اقتصادی ندارد.
حمل دریایی به صورت فله (Bulk – Break Bulk): در شرایط حمل دریایی بارهای فله مانند خاک، مواد معدنی و … نوع درخواست Bulk – Break Bulk خواهد بود.
کراس استافینگ یا Cross Stuffing
بدلیل شرایط  تحریمی در برخی مسیرهای دریایی ممکن است ارسال مستقیم کالا از ایران به سایر بنادر مقدور نباشد، در این صورت ما معمولا به روش Cross Stuffing اقدام به حمل بار دریایی برای مشتریان خواهیم کرد. در حمل بار دریایی به روش Cross Stuffing , کانتینر پس از بارگیری به کشور ثالث منتقل و پس از تخلیه و انجام تشربفات گمرکی مجددا به کانتینر دیگر بارگیری و با اسناد و بارنامه جدید به مقصد نهایی ارسال می گردد.
حمل بار دریایی به روش ترانشیپ یا Transshipment
تخلیه و بارگیری مجدد بار به همراه تعویض کشتی باری توضیحی است که برای این نوع حمل بکار میرود. برخی از بنادر امکان ارسال مستقیم بار به بندر شهید رجایی و دیگر بنادر ایران را ندارند. ابتکار ترابر پارسا آماده است تا در این خصوص مشاوره و همکاری لازم را با مشتریان گرامی صورت دهد.
حمل دریایی بار به روش چارترینگ یا Chartering
اجاره کشتی و همچنین رزور کشتی در صورتی است که حجم بار به حدی باشد که این روش صرفه اقتصادی و توجیح پیدا کند. در مواردی مانند ارسال بارهای بسته بندی نشده مانند گندم، شکر و …

برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات بازرگانی و حمل و نقل دریایی می توانید از بخش خدمات گمرکی سایت بازدید بفرمایید.

دسته بندی

حمل و نقل دریایی