خدمات
شبکه های اجتماعی
تصویر عنوان

بلاگ

حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی

  |   تجارت   |   بدون دیدگاه

در این مقاله قصد داریم به بسته بندی و حمل و نقل و حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی و قوانین و بار و وسایل مجاز و غیر مجاز از طریق راه هوایی بپردازیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی

دارو سازی یکی از صنعت های مهم می باشد و هر ساله حدود یک تریلیون دلار رو به جلو حرکت می کند جدی ترین تهدید برای حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی از طریق هواپیما می تواند تغییرات دمایی به هنگام حمل و نقل باشد. حمل بار هوایی دارو و لوازم بهداشتی از طریق هواپیما نیاز به ایجاد روش های پیچیده در تدارکات دارد تا یکپارچگی حمل و نقل را فراهم آورد.

برای حفاظت از دارو موقع حمل و نقل هوایی استفاده از تجهیزات خاص و تجهیزات ذخیره سازی مناسب و هم چنین روشهای مناسب جابجایی و بیشتر از هم همکاری قوی بین شرکت های هواپیمایی و دارو سازی و شرکت های مرتبط می باشد.

همچنین بخوانید = فریت بار

قبل از هر چیزی باید با قوانین حمل و نقل بار و ممنوعیات آن آشنایی داشته باشیم. در ادامه ی این مقاله به مجاز ها و غیر مجاز های حمل و نقل هوایی می پردازیم.

وسایل غیر مجاز و محدود در هواپیما

-حمل تمامی انواع اشیا تیز با هر جنس و اندازه و ظاهری در کابین هواپیما ممنوع است.
-همچنین برای حمل مایعات، ژل ها، پودر ها و اسپری ها حد و حدودی تعیین شده است از قبیل این که مخازن نگهداری این نوع بار ها باید کم تر از ۱۰۰ میلی لیتر باشد. اینذ مخازن باید در پلاستیک های شفاف قرار داده شود.
-حمل دارو در هواپیما نیاز به تاییدیه و مجوز دارد، برای مثال بیمار اگر در طول سفر نیاز به تزریق انسولین داشته باشد باید تاییدیه همراه داشته باشد.
-سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی توصیه می‌ کند تمامی لوازم الکترونیکی قابل حمل را با خود به داخل کابین ببرید. لپ تاپ، تبلت و تلفن ‌های همراه، هنگام بازرسی امنیتی، به منظور بررسی بیشتر باید جداگانه در اختیار مأمورین قرار داده شوند. اگر همراه خود باطری‌ های جداگانه، سیگار الکترونیکی، پاور بانک و هر وسیله ‌ی مشابه دیگر دارید، لازم است این ‌گونه وسایل را در کیفی که به کابین می ‌برید نگهداری کنید.

همچنین بخوانید = ارسال بار هوایی

لوازم ممنوع در ارسال بار هوایی

دسته ایی از اشیا هستند که حمل آن ها تحت هر شرایطی در هواپیما ممنوع می باشد، که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • ترقه
  • باروت
  • بمب
  • مواد مشتعل
  • سموم
  • مواد آلی
  • وسایل عفونی
  • دینامیت
  • ماده منفجره
  • کلر
  • کیسه هوای اتومبیل
  • وسایل رادیو اکتیو
  • ایربگ

حمل مواردی که بالا گفته شد به هیچ وجه امکان ندارد و تحت هر شرایطی وجود آن ها در هواپیما ممنوع و جرم می باشد.

همچنین بخوانید = ارسال بار دریایی

بسته بندی بار هوایی  در حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی

مهمترین قسمت حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی، بسته بندی و آماده سازی کالای شما می باشد. در صورت عدم بسته بندی مناسب لوازم منزل و یا کالای تجاری شما که قرار است با هواپیما و به صورت هوایی حمل گردد، حتی با نازلترین قیمت و با سریع ترین شرایط حمل، موجب ضرر و زیان فرستنده در انتهای پروژه حمل خواهد گشت لذا در جهت منفعت بیشتر و آینده نگری می بایست به بسته بندی کالای خود با صرف زمان زیاد و انجام هزینه مناسب در جهت جلوگیری از ضرر و زیان اقدام نمود.

ابزار های معمول بسته بندی برای بار های مسافری نظیر کارتن، سلفون، نایلون های حباب دار، صندوق چوبی و… بسیار متداول و قابل تهیه می باشد.

وزن دقیق و تمام شده بار و وزنی که طبق آن بار نامه صادر می شود در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تعیین می گردد و هیچ شخص و شرکتی دخل و تصرفی برای وزن این بار ندارد. همه موارد بر طبق قوانین گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می باشد.

هر محموله ای در مورد حمل بار هوایی حجم و وزن مشخصی دارد البته پس از بسته بندی مشخص می شود. در مورد محموله های خرد و ریز مانند ظروف و کریستال و چینی و … ۹۹% این محموله ها حجمی نداشته و وزن بر حجم غالب است.

(این در صورتی است که بسته بندی بار توسط متخصص بسته بندی انجام گیرد)

در قسمت بسته بندی توضیحات کامل داده شده است.

CEIV لجستیک دارویی برای حمل هوایی بار از نوع دارو و لوازم بهداشتی

یاتا center of Excellence for Independent Valdators را جهت کمک به صنعت حمل و نقل دارو به ویژه حمل بار هوایی دارو و لوازم بهداشتی تاسیس کرده است تا بین شرکت های تولید کننده و همچنین شرکت های خدمات فریت بار و حمل بار هوایی و شرکت های هواپیمایی همکاری قوی برقرار کند.

مقررات کنترل دما (TCR) برای حمل بار هوایی دارو و لوازم بهداشتی

مقررات کنترل دما یاتا به مسائل مدیریت دما مربوط می شود. این قوانین که به به صورت کتابچه جمع آوری شده است، می تواند راهنمای خوب و مناسبی برای کاربران در حوزه آشنایی با استاندارد های موجود جهت حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی باشد به ویژه استفاده مناسب از زمان و دما برچسب حساس برای حمل و نقل دارو یا دما و زمان برچسب حساس

از تاریخ جولای ۲۰۱۲ یاتا اعلام کرده است که داشتن برچسب دما برای حمل بار هوایی دارو و لوازم بهداشتی الزامی است. در حمل و نقل این نوع از محموله ها که به دما حساس اند باید برچسب دما چسبانده شود و هم چنین دمای مناسب بیرون و داخل برای آن نیز تعیین شود. برای بررسی این مورد مسئولیت بر عهده ی خدمات است تا اطمینان حاصل شود تا این برچسب برای محموله های دارویی و بهداشتی نصب شده است.

فهرست پذیرش برای زمان و دمای محموله های حساس

هدف از ارائه این لیست می تواند گوش زدی برای شرکت های هواپیمایی باشد تا به وسیله آن تعیین کنند که محموله قابل حمل هوایی بار دارو و لوازم بهداشتی است یا نه و هم چنین به اجرای صحیح TRC نیز کمک می کند. این فهرست پذیرش از ژوئیه ۲۰۱۳ لازم اجرا برای حمل بار هوایی دارو و لوازم بهداشتی می باشد. این فهرست برای اکثر داروها دمای مناسب را ارئه می کند و هم چنین زمان مناسب برای حمل و نقل هوایی را نیز به همراه دارد.

Author: hostra

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه