خدمات
شبکه های اجتماعی
تصویر عنوان

بلاگ

سند یا برگ دوزبلاغ چیست ؟

  |   تجارت   |   بدون دیدگاه

یکی از اصطلاحاتی که در حمل و نقل جاده ای به آن توجه می شود صدور برگه دوزبلاغ یا سند یا برگ دوزبلاغ است. در این مقاله درباره این اصطلاح و اینکه سند یا برگ دوزبلاغ چیست ؟ صحبت می کنیم. یکی از مسائلی که تجار را درگیر می کند دریافت سند دوزبلاغ و پرداخت هزینه های برگ دوزبلاغ است. خادم لجستیک با تکیه بر توانایی های خود تمامی مراحل باربری جاده ای را برای تجار گرامی انجام می دهد تا در ارسال و دریافت کالای خود متحمل سختی و اتلاف زمان نشوند.

سند یا برگ دوزبلاغ چیست؟

به پولی که کشور مقابل از کشور صادر کننده برای این که ماشینی باربری که باری را حمل می کند و از جاده های آن کشور و آسفالت های آن استفاده می کند را دوزبلاغ گویند. در واقع دوزبلاغ پول استفاده از جاده های یک کشور است.

سند دوزبلاغ برای کامیون ها

برای عبور از جاده های برخی از کشورها و استفاده از آسفالت های آن کشور برای حمل و نقل زمینی، کامیون داران و یا صاحبان کالا باید برگ دوزبلاغ مربوط به آن کشور را دریافت کنند. دریافت سند دوزبلاغ برای تردد کامیون ها در کشورهای ذیل اجباری می باشد:

گرجستان
روسیه
تاجیکستان
قزاقستان
قرقیزستان
اوکراین
مولداوی
آلمان
ایتالیا
اتریش
بلژیک
اسپانیا
فرانسه
سوئد
مجارستان
بلاروس
لیتوانی
کروواسی
مقدونیه
اسلواکی
چک
صربستان
اسلوونی
استونی

لطفا” جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه فریت بار و حمل و ارسال دریایی بار از ایران به:

  • آمریکا (لس آنجلس، سانفرانسیسکو، نیویورک، بالتیمور، هیوستون واشنگتون)
  • کانادا (تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری، ادمونتون)
  • اروپا (آلمان، بلژیک، هلند، فرانسه، ایتالیا، سوییس، نروژ، فنلاند، سوئد و…)
  • استرالیا (سیدنی، ملبورن، آدلاید، پرت، بریزبن)
  • آفریقا (فریقای جنوبی، نیجریه، کنیا و … )
  • خاور دور و تمامی بنادر هند و چین

با شماره های ۸۸۵۵۲۳۰۱ و ۸۸۵۵۷۵۸۶ و ۰۹۱۲۳۴۳۱۶۲۷ و یا شماره پنج رقمی ۴۵۵۱۳ تماس بگیرید و برای سایر راه‌های ارتباطی اینجا کلیک نمایید.

کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات در زمینه حمل بار دریایی می باشند. در ذیل گزیده ای از مراحل حمل بصورت دریایی خدمت شما مشتری گرامی ارائه می گردد.

سند یا برگ دوزبلاغ چیست ؟

بر اساس نشست شورای هماهنگی تفاهم نامه عش آباد در خصوص دوزبلاغ یا پروانه عبور مذاکراتی انجام شده است که طبق آن ترانزیت میان ایران با چهار کشور عضو این تفاهم نامه، بدون دوزبلاغ یا پروانه عبور صورت می گیرد.

در حال حاضر نظام دوزبلاغ میان ایران و کشورهای CIS تنها با دو کشور بر قرار است:

کشورهایی که سند دوزبلاغ نیاز ندارند:

قزاقستان
ازبکستان
بر مبنای توافقات ایران با این دو کشور شرایطی میان ایران و آن ها تعریف شده است که بدون پروانه عبور نیز می توان سر مرز خریداری شود.

مشکلات برگه دوزبلاغ

یکی از مشکلات رایج عدم صدور برگه دوزبلاغ یا محدودیت صدور آن است که باعث ضرر و زیان اقتصادی زیادی می شود. رفع مشکلات صدور برگ دوزبلاغ باعث می شود تا صنعت حمل و نقل کشور بتواند در مسیر توسعه گام بردارد.

صدور برگه دوزبلاغ

برای ارسال کالا از جاده های کشوری دیگر باید مجوزی را دریافت کرده و بابت استفاده از جاده های آن کشور و آسفالت آن هزینه ای پرداخت شود. این هزینه عموما برا جبران خسارات وارد شده و کاهش عمر آسفالت جاده های آن کشور است و البته منبع درآمدی برای آن کشور نیز است.

سند یا برگه دوزبلاغ در واقع یک نوع قرار داد یا تفاهم‌نامه بین دو کشور مختلف برای ارسال بار جاده ای است که در مدت زمان مشخص چه تعداد وسیله نقلیه می‌تواند وارد آن کشور شده و یا از آنجا خارج شود را می گویند.

اخذ و صدور برگه دوزبلاغ

ایران با کشورهای هم‌مرز خود و بعضی کشورهای غیرهم‌جوار توافق دوزبلاغ دارد.

از جمله:

گرجستان
تاجیکستان
ترکمنستان
معمولا در قرارداد این موضوع را مشخص می‌کنند که در مدت معین شده که در قرارداد آمده است، بیشتر از تعداد توافق شده مجوز تردد صادر نمی‌شو و محدودیتی را برای آن قائل می شوند.

 

منبع

Author: hostra

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه